21 Aralık 2011 Çarşamba

MEB'den özel çocuk için "Enderun" modeli

Milli Eğitim Bakanlığı Üstün Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı'nı hayata geçiriyor. Yetkililer 600 bin üstün zekâlı çocuğun eğitimi için çağdaş "enderun" modeli uygulayacak

 

 Milli Eğitim Bakanlığı Üstün Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı'nı hayata geçiriyor. Bakanlık, üstün çocukların eğitimi için yeni model arayışına da girdi. Bakanlığın yapacağı yeni düzenlemeler sonrasında çoklu eğitim sistemiyle üstün yetenekli çocuklara 'kişiye özel' eğitim verilmesi planlanıyor. Nüfusun yüzde 10'unu oluşturan in sayısı Türkiye'de genç nüfusu da göz önünde bulundurunca 600 bine ulaşıyor. Türkiye'deki Bilim Sanat Merkezleri'nde ise ancak 8 bin öğrenciye eğitim veriliyor.

MODELİ

MEB yetkilileri, üstün yetenekli çocuklar için 'çoklu eğitim' sistemi geliştirilirken Osmanlı dönemindeki Enderun sisteminden faydalanıldığını açıkladılar. Bu sistemle, bir yandan üstün yetenekli çocuklar eğitilirken geleceğin hem devlet hem de bilim adamlarının yetiştirilmesi hedefleniyor. Üniversitelerden akademisyenlerin de ders verecekleri yeni modelde Bilim Sanat Merkezlerinde eğitim alan ilköğretim öğrencisi, üniversiteden de ders alabilecek. MEB'in eylem planı;

Üstün yetenekliler için örgün eğitim kurumları açılacak.

Üstün yetenekli öğrencilere eğitim veren Bilim Sanat Merkezleri'nin sayısı hızla artırılacak.

Üstün yetenekli öğrencilerin tespiti tek sınavla yapılmayacak.

Kişiye özel eğitim verilecek.

Başarılı öğrenciler İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde yatılı okuyabilecek.

ENDERUN'UN ÖZELLİKLERİ

Öğrencilerin beceri ve yeteneklerine göre seçilmesi.

Beşeri ilimler- sanat, beden eğitim ve meslek eğitiminden iyi dengelenmiş bir müfredat.

Bedenin sistemli ve uzun dönemli eğitimi, fiziksel gelişmede yüksek standartlar.

Müziğe verilen önem, özellikle koro müziği, müzik ve matematiğin entegre edilmesi.

Öğrencilerin konu seçiminde eğilimlerine uygun tercihlerine fırsat verilmesi.

Öğrenim ve yaşanan çevrenin bir araya getirilerek bütünleştirilmesi.

Ceza ve ödülden oluşan, liyakate dayalı olarak gelişmiş değerler sistemi.

takvim

Hiç yorum yok: